Regulamin Centrum Handlowego Port Łódź
Szanowni Klienci,
W trosce o Państwa bezpieczeństwo oraz komfortowe samopoczucie, uprzejmie prosimy o przestrzeganie postanowień zawartych w niniejszym Regulaminie, który obowiązuje na całym terenie Centrum Handlowego Port Łódź (dalej: „Centrum”).
Za teren Centrum należy rozumieć zarówno teren wewnętrzny budynku Centrum, jak i teren przylegający do Centrum w tym m.in. teren parkingu Centrum.
Osoby przebywające na terenie Centrum zobowiązane są do zachowywania się w sposób niezagrażający bezpieczeństwu i niezakłócający spokoju innych.
Małoletni w wieku poniżej 13 lat mogą przebywać na terenie Centrum wyłącznie pod opieką rodziców lub opiekunów. Za bezpieczeństwo małoletnich odpowiadają rodzice lub ich opiekunowie.
Na terenie Centrum zabrania się:
Jazdy na jednośladach, w tym w szczególności na łyżworolkach, deskorolkach, hulajnogach, rowerach, skuterach, motocyklach, segway'ach, za wyjątkiem miejsc do tego przeznaczonych, jak również wprowadzania ich do budynku Centrum Handlowego
Przypinania rowerów oraz pojazdów do balustrad, poręczy itp. na terenie obiektu poza wyznaczonymi do tego miejscami
Kąpieli w fontannach na terenie Centrum i Patio
Niszczenia mienia
Palenia tytoniu, używania papierosów elektronicznych oraz stosowania wszelkiego rodzaju tabaki (palenie tytoniu dozwolone jest powyżej 10 m od budynku, w miejscach do tego wyznaczonych)
Zażywania jakichkolwiek substancji odurzających
Spożywania napojów alkoholowych poza restauracjami i kawiarniami
Wnoszenia i posiadania przedmiotów niebezpiecznych, materiałów wybuchowych, wszelkich rodzajów broni, w tym broni palnej oraz broni białej, niezależnie od jej formy i postaci, w tym także amunicji. Powyższe nie dotyczy osób uprawnionych pełniących służbę (np. Policja i inne służby) lub wykonujących swoje obowiązki zawodowe wymagające posiadania broni (np. pracownicy ochrony, konwojenci).
Używania instalacji lub urządzeń nagłaśniających
Używania materiałów pirotechnicznych i łatwopalnych np. race, fajerwerki
Żebrania
Używania wózków zakupowych niezgodnie z ich przeznaczeniem
Prowadzenia działalności sprzecznej z dobrymi obyczajami lub zagrażającej porządkowi publicznemu, w szczególności organizowania zgromadzeń, imprez i manifestacji
Organizowania zgromadzeń, wystawiania na sprzedaż towarów, handlu obnośnego i obwoźnego, występów muzycznych, prowadzenia akcji charytatywnych, bez pisemnej zgody Administracji Centrum
Dystrybuowania prospektów i innych materiałów reklamowych, prowadzenia jakichkolwiek akcji promocyjno-reklamowych, bez pisemnej zgody Administracji Centrum
Parkowania w miejscach oznaczonych jako uprzywilejowane przez osoby nieuprawnione
Pozostawiania pojazdów na terenie parkingu poza godzinami otwarcia parkingu, bez uprzedniego uzyskania pisemnej zgody Administracji Centrum
Niszczenia nawierzchni parkingu
Przebywania na terenie Centrum:
- poza godzinami otwarcia Centrum, bez uprzedniej zgody Administracji Centrum
- osób w stanie nietrzeźwym bądź pod wpływem środków odurzających
- osób zachowujących się niezgodnie z przepisami prawa lub których zachowanie stanowi zagrożenie dla bezpieczeństwa, bądź też narusza renomę i interesy Centrum
- osób uciążliwych swym zachowaniem dla innych
- sprawców kradzieży mienia oraz innych czynów karalnych, zatrzymanych na terenie Centrum
Wyżej wymienione osoby zobowiązane są opuścić teren Centrum na wezwanie Administracji Centrum lub ochrony.
W przypadku naruszenia powyższych postanowień Administracja i Właściciel Centrum zastrzegają sobie prawo do podjęcia wszelkich dozwolonych prawem działań zmierzających do usunięcia z terenu Centrum osób dokonujących powyższych naruszeń oraz do podjęcia działań uniemożliwiających dokonywanie takich naruszeń w przyszłości.
Centrum - z zastrzeżeniem przestrzegania zasad i wyjątków opisanych poniżej - zezwala na wprowadzanie psów na teren powierzchni wspólnych Centrum jeżeli nie są one uciążliwe dla pozostałych Klientów Centrum. I tak:
Opiekunowie psów ponoszą pełną odpowiedzialność za ich zachowanie oraz za ewentualne szkody poczynione przez psy wprowadzane na teren Centrum. Są również zobowiązani do zachowania środków ostrożności zapewniających ochronę mienia, zdrowia oraz życia ludzi i innych zwierząt, jak również w szczególności dołożenia starań, by psy były jak najmniej uciążliwe dla otoczenia i nie zanieczyszczały miejsc przeznaczonych do wspólnego użytku.
Opiekunowie psów mają obowiązek stałego i skutecznego dozoru nad swoimi zwierzętami.
Psy ras figurujących w wykazie ras agresywnych, przyjętym Rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 28 kwietnia 2003 r. oraz mieszańcy tych ras, nie mogą być wprowadzone na teren Centrum.
Na teren Centrum psy mogą być wprowadzone wyłącznie przez osoby pełnoletnie.
Psy mogą być wprowadzane wyłącznie w kagańcu i na smyczy o długości nieprzekraczającej 1 metra lub na rękach opiekuna.
Psów nie wolno wprowadzać do sklepów i punktów usługowych znajdujących się na terenie Centrum, z wyłączeniem lokali oznaczonych specjalną naklejką „Miejsca przyjazne psom”.
Powyższe nie dotyczy psów przewodników osób niewidomych i psów opiekunów osób niepełnosprawnych. Psy te muszą być wyraźnie oznakowane.
W strefie Food court psy mogą przebywać z opiekunem tylko w specjalnie wyznaczonej strefie.
Sklepy i punkty usługowe, które zezwalają na zakupy z psem są również wymienione na liście dostępnej w Punkcie Informacyjnym Centrum oraz oznaczone specjalną naklejką „Miejsce przyjazne psom”.
Zabrania się wprowadzani psów na schody ruchome.
Opiekunowie psów mają obowiązek usunięcia nieczystości pozostawionych przez psy.
Naruszenie Regulaminu bądź zaleceń, o których mowa powyżej, pociągnie za sobą podjęcie przez służbę ochrony Centrum odpowiednich działań, w tym wezwania do opuszczenia obiektu Centrum.
Na terenie Centrum nie obowiązuje zakaz fotografowania. Administracja Centrum zastrzega sobie jednak prawo do ograniczenia swobody wykonywania zdjęć w następujących przypadkach:
Komercyjnych sesji zdjęciowych, dla których wymagana jest zgoda Administracji Centrum
Zaistnienia podejrzenia, że zdjęcia wykonywane są w celach, które mogą zagrozić bezpieczeństwu obiektu, najemców lub klientów Centrum. W takiej sytuacji ochrona obiektu ma prawo do podjęcia interwencji (pozyskania informacji na temat celu wykonywania zdjęć, żądania zaprzestania dalszego fotografowania).
Na terenie Centrum na stale działa nowoczesny system monitoringu wizyjnego.
Czynności związane z prowadzeniem monitoringu wizyjnego w Centrum stanowią przetwarzanie danych osobowych (w tym wizerunku) na zasadach określonych w rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE w celu zapewnienia bezpieczeństwa mienia ("RODO").
Administratorem danych osobowych jest Ingka Centres Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Jankach, Plac Szwedzki 3, 05-090 Raszyn, KRS 0000725159 ("IKEA").
Dane kontaktowe: e-mail: prywatnosc.portlodz@ikea.com.
Dane osobowe w systemie monitoringu wizyjnego przetwarzane są w celu zapewnienia bezpieczeństwa osób i mienia oraz prowadzenia analiz statystycznych, a przetwarzanie danych jest niezbędne ze względu na cel wynikający z prawnie uzasadnionego interesu realizowanego przez IKEA (art. 6 ust. 1 lit. f RODO). Zakres możliwych przetwarzanych informacji w powiązaniu z wizerunkiem utrwalonym na urządzeniu monitorującym: a) imię i nazwisko, b) czas i miejsce zdarzenia objętego monitoringiem, c) sposób zachowania się osób, których wizerunek utrwalono na urządzeniu rejestrującym obraz, d) numery rejestracyjne pojazdów przebywających na terenie parkingu Centrum.
Odbiorcami danych osobowych z systemu monitoringu wizyjnego są upoważnieni pracownicy IKEA, firmy świadczące usługi w zakresie ochrony Centrum Handlowego oraz dostawy i wsparcia technicznego systemów monitoringu, na podstawie umów powierzenia przetwarzania danych osobowych oraz inne podmioty, instytucje, organy w zakresie wynikającym z przepisów prawa (np. policja, sądy, prokuratura).
Miejsca objęte monitoringiem oznaczone są tabliczkami informacyjnymi. Praca kamery podczas obserwacji wyznaczonego obszaru odbywa się samoczynnie całodobowo według wyznaczonej ścieżki kamer obrotowych i punktowo kamer stacjonarnych. Monitoring wizyjny nie obejmuje pomieszczeń sanitarnych.
Nagrania obrazu z monitoringu wizyjnego IKEA przetwarza wyłącznie do celów, dla których zostały zebrane i przechowuje przez okres nieprzekraczający 1 miesiąca od dnia nagrania. Po tym okresie nagrania usuwane są automatycznie poprzez nadpisywanie. Zarejestrowane numery tablic rejestracyjnych pojazdów, przetwarzane wyłącznie w celach prowadzenia analiz statystycznych (pomiaru czasu pobytu na terenie centrum), przechowywane są przez okres nieprzekraczający 24 godzin od momentu opuszczenia obszaru parkingu a następnie są anonimizowane i uwzględnione wyłącznie w wynikach analiz w sposób uniemożliwiający identyfikację pojazdu lub osoby fizycznej.
W przypadku, w którym nagrania obrazu monitoringu wizyjnego stanowią dowód w postępowaniu prowadzonym na podstawie prawa lub IKEA powzięła wiadomość, iż mogą one stanowić dowód w postępowaniu, termin powyższy ulega przedłużeniu do czasu prawomocnego zakończenia postępowania. Po upływie wskazanych terminów, uzyskane w wyniku monitoringu wizyjnego nagrania obrazu zawierające dane osobowe podlegają zniszczeniu, o ile przepisy odrębne nie stanowią inaczej.
Osobie, której dane osobowe IKEA przetwarza w związku z wykorzystywaniem monitoringu wizyjnego, przysługują następujące uprawnienia:
prawo dostępu do danych osobowych, w tym uzyskania kopii danych,
prawo sprostowania lub uzupełnienia danych osobowych,
prawo żądania usunięcia danych osobowych w przypadkach przewidzianych prawem,
prawo wniesienia żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
prawo wniesienia sprzeciwu z przyczyn związanych ze szczególną sytuacją wobec przetwarzania danych osobowych.
Osobie, której dane osobowe są przetwarzane przysługuje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (organ nadzorczy), w przypadku uznania, iż przetwarzanie danych osobowych jej dotyczących narusza przepisy RODO.
Na podstawie pozyskanych przez IKEA danych osobowych w ramach monitoringu wizyjnego nie będą podejmowane żadne decyzje oparte wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu, w tym profilowaniu, które wywołują wobec osoby, której dane są przetwarzane skutki prawne lub w inny podobny sposób istotnie na nią wpływają.
Dane osobowe uzyskane w ramach monitoringu wizyjnego nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
Wszystkich odwiedzających oraz osoby zatrudnione w Centrum prosimy o zastosowanie się do postanowień niniejszego Regulaminu oraz innych zaleceń Administracji Centrum.
Życzymy udanego pobytu w Centrum Handlowym Port Łódź.
Administracja Centrum Łódź, 26.02.2024 r.