Woman reading web policies

Standardy Ochrony Małoletnich

w Ingka Centres Polska sp. z o.o. Port Łódź Junior

1. PREAMBUŁA

Ingka Centres Polska sp. z o.o. z siedzibą w Jankach prowadzi swoją działalność dbając o najwyższe poszanowanie praw i godności dzieci.W swoich działaniach ICP kieruje się dobrem dzieci, dbając o stworzenie bezpiecznej przestrzeni zapewniającej ochronę małoletnich przed krzywdzeniem oraz reagując na wszelkie niepokojące sygnały przemocy.

2. PODSTAWOWE TERMINY

Ilekroć w niniejszych Standardach jest mowa o:

  1. Centrum Handlowe – należy przez to rozumieć Centrum Handlowe Port Łódź w Łodzi, przy ul. Pabianickiej 245, 93-457 Łódź.

  2. Port Łódź Junior lub Sala Zabaw – należy przez to rozumieć Port Łódź Junior prowadzony na terenie Centrum Handlowego przez Ingka Centres.

  3. Ingka Centres lub ICP - należy przez to rozumieć Ingka Centres Polska Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością, adres: Janki, Plac Szwedzki 3, 05-090 Raszyn, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIV Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000725159, NIP 5270203603, REGON 008056098 o kapitale zakładowym w wysokości 210.485.440,00 złotych.

  4. Podmiot Współpracujący – należy przez to rozumieć operatora Sali Zabaw, któremu ICP na podstawie odrębnej umowy powierzyła usługę prowadzenia Sali Zabaw przy pomocy Personelu Podmiotu Współpracującego, w tym sprawowania opieki nad dziećmi (również nad dziećmi niepełnosprawnymi) w Sali Zabaw w godzinach otwarcia Sali Zabaw, z zachowaniem standardów bezpieczeństwa ICP, niniejszych Standardów oraz Regulaminu Sali Zabaw. Podmiotem Współpracującym jest Pani Elżbieta Tumiłowicz-Spychała prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą "EMBASSY Elżbieta Tumiłowicz-Spychała" z siedzibą w Łodzi (adres: ul. Hippiczna 2, 94-049 Łódź), wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, REGON: 101138460, NIP: 7272627685

  5. Personel – należy przez to rozumieć wszystkie osoby zatrudnione przez Podmiot Współpracujący, współpracujące lub świadczące usługi w Sali Zabaw mogące mieć bezpośredni kontakt z Małoletnimi, w tym w szczególności poprzez sprawowanie opieki nad Małoletnimi w Sali Zabaw, niezależnie od wykonywanego zawodu, zajmowanego stanowiska bądź podstawy zatrudnienia. Przez Personel należy rozumieć również pracowników i współpracowników ICP, o ile mogą mieć bezpośredni kontakt z Małoletnim w ramach opieki nad nim w związku z działalnością Sali Zabaw.

  6. Małoletni – należy przez to rozumieć osobę od urodzenia do ukończenia 18 roku życia.

  7. Przedstawiciel Ustawowy – należy przez to rozumieć rodzica bądź opiekuna posiadającego pełnię władzy rodzicielskiej lub opiekuna prawnego (osobę reprezentującą dziecko, ustanowioną przez sąd, w sytuacji, gdy rodzicom nie przysługuje władza rodzicielska lub gdy rodzice nie żyją).

  8. Krzywdzenie Małoletniego – należy przez to rozumieć popełnienie czynuzabronionego lub czynu karalnego (w tym nieobyczajnego) na szkodę Małoletniego przez jakąkolwiek osobę, w tym członka Personelu lub zagrożenie dobra Małoletniego, w tym jego zaniedbywanie, w tym też przemoc fizyczną i emocjonalną.

  9. Dane osobowe Małoletniego – należy przez to rozumieć wszelkie informacje umożliwiające identyfikację Małoletniego w Sali Zabaw.

  10. Koordynator lub Osoba Odpowiedzialna za Standardy Ochrony Małoletnich – należy przez to rozumieć wyznaczonego w ICP pracownika sprawującego nadzór nad realizacją niniejszych Standardów wspólnie z Podmiotem Współpracującym zajmującego w Centrum Handlowym stanowisko: Meeting Place Core Operations Manager Mariusz Bulzacki, mariusz.bulzacki1@ingka.com tel. 506 008 181.

  11. Standardy – należy przez to rozumieć niniejsze Standardy Ochrony Małoletnich.

  12. Ustawa - ustawa z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochronie małoletnich (Dz. U. 2024, poz. 560).

  13. Regulamin Sali Zabaw – zbiór zasad obejmujący między innymi zasady przyjmowania i korzystania z Sali Zabaw, bezpieczeństwa użytkowników, odbioru dziecka z Sali Zabaw, opublikowany na stronie internetowej https://www.portlodz.pl/pl/sklepy/port-lodz-junior oraz dostępny w Sali Zabaw.

3. CEL WDROŻENIA STANDARDÓW

  1. Stworzenie bezpiecznego i przyjaznego środowiska dla Małoletnich w czasie korzystania z Sali Zabaw.

  2. Zapewnienie wszystkim Małoletnim przebywającym w Sali Zabaw ochrony przed Krzywdzeniem Małoletniego i ustalenie procedury podejmowania interwencji w sytuacji podejrzenia Krzywdzenia Małoletniego lub posiadania informacji o Krzywdzeniu Małoletniego oraz procedury udzielania wsparcia Małoletnim.

  3. Zapewnienie Personelowi niezbędnych informacji i kompetencji, aby umożliwić mu wywiązanie się z obowiązków w zakresie dbałości o dobro Małoletniego i jego ochrony przed Krzywdzeniem Małoletniego.

  4. Zapewnienie Małoletnim lub ich Przedstawicielom Ustawowym niezbędnych informacji na temat zasad obowiązujących na terenie Sali Zabaw oraz możliwości uzyskania wsparcia w sytuacji podejrzenia, że Małoletni doświadcza Krzywdzenia Małoletniego.

  5. Zapewnienie podejmowania działań określonych Standardami również w sytuacji zaobserwowania lub powzięcia informacji o Krzywdzeniu Małoletniego przez osoby dorosłe lub przez innych Małoletnich.

4. PROCEDURA I ZASADY BEZPIECZNEJ REKRUTACJI PERSONELU

  1. Osobą Odpowiedzialną w ICP za monitorowanie, przestrzeganie, ocenę realizacji Standardów oraz inne zadania określone w Standardach jest Koordynator.

  2. Do kompetencji Koordynatora należy zapoznanie Personelu ICP ze Standardami oraz przygotowanie Personelu ICP do ich stosowania, a także przekazanie Standardów Podmiotowi Współpracującemu celem stosowania wśród jego Personelu wraz z prawem kontroli realizacji tego obowiązku przez Podmiot Współpracujący.

  3. Cały Personel zobowiązany jest do zapoznania się ze Standardami przed dopuszczeniem do opieki nad Małoletnimi i stosowania niniejszych Standardów przy sprawowaniu opieki nad Małoletnimi. Personel przed dopuszczeniem do opieki nad Małoletnimi zobowiązany jest do dostarczenia Koordynatorowi oświadczenia o zapoznaniu się ze Standardami.

  4. Przed zatrudnieniem przez ICP jakiekolwiek osoby z Personelu, która będzie sprawować opiekę nad Małoletnim lub będzie uczestniczyć w jej sprawowaniu lub przed dopuszczeniem przez ICP jakiejkolwiek osoby z Personelu do opieki nad Małoletnim, ICP uzyska informację z Rejestru Sprawców Przestępstw na tle Seksualnym w zakresie wskazanym w Ustawie.

  5. Przed zatrudnieniem osoby z Personelu, która będzie sprawować opiekę nad Małoletnim lub będzie uczestniczyć w jej sprawowaniu lub przed dopuszczeniem osoby z Personelu do opieki nad Małoletnim, osoba ta zobowiązana jest do dostarczenia ICP dokumentów wskazanych w Ustawie (m.in. aktualnego zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego oraz innych oświadczeń, o ile są wymagane Ustawą).

  6. Informacje oraz oświadczenia, o których mowa powyżej, ICP uzyskuje, utrwala w formie wydruku i załącza do stosownej dokumentacji dotyczącej członka Personelu, tj. akt osobowych pracownika ICP albo dokumentacji dotyczącej osoby dopuszczonej do opieki nad Małoletnim.

  7. Wykonanie obowiązków, o których mowa w ust. 3-5 nie jest wymagane w stosunku do Przedstawiciela Ustawowego Małoletniego z niepełnosprawnością przebywającego na terenie Sali Zabaw, w sytuacji sprawowania przez tego Przedstawiciela Ustawowego osobistej i wyłącznej opieki nad tym Małoletnim.

  8. Przedstawiciel Ustawowy Małoletniego z niepełnosprawnością zobowiązany jest do zapoznania się ze Standardami.

  9. Kierując się potrzebą szczególnej ochrony Małoletnich, w sytuacji powzięcia informacji o wszczęciu lub prowadzeniu wobec członka Personelu postępowania karnego o przestępstwa określone w art. 21 ust. 3 Ustawy, bądź skazania członka Personelu za przestępstwo określone powyżej, ICP niezwłocznie odsuwa członka Personelu od wszelkich form kontaktu z Małoletnimi oraz podejmuje inne działania przewidziane prawem wobec takiej osoby.

5. ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI POMIĘDZY PERSONELEM A MAŁOLETNIMI

  1. Zasady bezpiecznych relacji z Małoletnimi określają, jakie zachowania i praktyki są niedozwolone w kontaktach z Małoletnimi.

  2. Podstawową zasadą wszystkich czynności podejmowanych przez Personel jest działanie dla dobra Małoletniego i w jego interesie, z poszanowaniem jego godności i z uwzględnieniem jego emocji oraz zapewnienie mu bezpieczeństwa.

  3. Zasady bezpiecznych relacji Personelu z Małoletnimi obowiązują wszystkie osoby dopuszczone do opieki nad Małoletnim.

  4. W komunikacji z Małoletnim należy zachować cierpliwość i szacunek oraz uwzględniać jego dobro, godność i potrzeby, mając także na uwadze ewentualną niepełnosprawność Małoletniego.

  5. W komunikacji z Małoletnim Personel zobowiązany jest słuchać uważnie Małoletniego i udzielać mu odpowiedzi adekwatnych do jego wieku i danej sytuacji mając także na uwadze ewentualną niepełnosprawność Małoletniego.

  6. Niedopuszczalne jest Krzywdzenie Małoletniego, stosowanie przemocy wobec Małoletniego w jakiejkolwiek formie lub postaci, polegającej w szczególności na stosowaniu kontaktu fizycznego o charakterze agresywnym, przemocy fizycznej, emocjonalnej, nieuzasadnionej krytyki lub obraźliwego, bądź dyskryminującego zachowania.

  7. Nie wolno zachowywać się w obecności Małoletnich w sposób niestosowny. Niedopuszczalne jest używanie wulgarnych słów, gestów, czynienie obraźliwych uwag, nawiązywanie w wypowiedziach do aktywności bądź atrakcyjności seksualnej.

  8. Niedopuszczalne jest zawstydzanie, upokarzanie, lekceważenie lub obrażanie Małoletniego.

  9. Personel powinien każdorazowo rozważyć, czy jego reakcja, komunikat bądź działania podejmowane wobec Małoletniego są adekwatne do sytuacji, uzasadnione okolicznościami i możliwe do zrozumienia przez Małoletniego.

  10. Personel zobowiązany jest działać w sposób otwarty i przejrzysty dla innych, aby zminimalizować ryzyko błędnej interpretacji jego zachowania.

  11. Należy unikać sytuacji pozostawania członka Personelu z Małoletnim sam na sam w pomieszczeniach nieobjętych monitoringiem, chyba że jest to uzasadnione szczególnymi okolicznościami (np. w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia Małoletniego, konieczności pomocy Małoletniemu).

  12. Kontakt fizyczny członka Personelu z Małoletnim jest co do zasady niedozwolony. Wyjątkiem są sytuacje, kiedy kontakt taki nie prowadzi do Krzywdzenia Małoletniego i jest uzasadniony okolicznościami (np. w sytuacji zagrożenia życia lub zdrowia Małoletniego lub w sytuacjach wymagających pomocy Małoletniemu w czynnościach higienicznych).

  13. Kontakt Personelu z Małoletnimi powinien odbywać się wyłącznie w godzinach pracy Sali Zabaw i dotyczyć celów mieszczących się w zakresie obowiązków Personelu.

  14. W sytuacji wejścia na Salę Zabaw Przedstawiciela Ustawowego Małoletniego z niepełnosprawnością celem sprawowania osobistej opieki nad tym Małoletnim, Przedstawiciel Ustawowy Małoletniego z niepełnosprawnością nie jest dopuszczony do sprawowania opieki nad innymi Małoletnimi.

  15. Przedstawiciel Ustawowy Małoletniego z niepełnosprawnością może przebywać na Sali Zabaw z innymi Małoletnimi wyłącznie w obecności członków Personelu.

  16. Personel zobowiązany jest do monitorowania przestrzegania zasad określonych w Standardach przez Przedstawiciela Ustawowego Małoletniego z niepełnosprawnością.

  17. Personel nie może nawiązywać kontaktów z Małoletnim wykraczających poza zakres obowiązków Personelu oraz mających miejsce poza terenem Sali Zabaw, w szczególności poprzez zapraszanie albo przyjmowanie zaproszeń od Małoletnich w mediach społecznościowych czy komunikatorach bądź aranżowanie spotkań osobistych.

6. ZASADY BEZPIECZNYCH RELACJI MIĘDZY MAŁOLETNIMI

  1. Personel zachowuje szczególną dbałość o to, aby Małoletni wzajemnie się szanowali i akceptowali.

  2. Standardem jest tworzenie atmosfery, która promuje tolerancję oraz zapewnia poczucie bezpieczeństwa.

  3. Personel regularnie monitoruje zachowania Małoletnich i zwraca uwagę na wszelkie nieprawidłowe zachowania, tak aby zapewnić bezpieczne i pozytywne relacje między Małoletnimi, a także, aby w razie potrzeby podjąć odpowiednie działania interwencyjne.

  4. Małoletni zobowiązani są do odpowiedniego zachowania w stosunku do innych Małoletnich oraz innych osób, zgodnego z zasadami współżycia społecznego, adekwatnego do wieku oraz stopnia rozwoju.

  5. Małoletni zobowiązani są do odnoszenia się do innych osób, w tym innych Małoletnich z szacunkiem i w sposób kulturalny.

  6. Wszelkie formy agresji w relacji między Małoletnimi są niedozwolone. Personel bezzwłocznie reaguje na zachowania noszące znamiona agresji oraz na Krzywdzenie Małoletnich.

  7. W szczególności zakazane jest podejmowanie przez Małoletnich we wzajemnych stosunkach działań takich jak:

    1. naśmiewanie się, obrażanie, okazywanie braku szacunku, znieważanie oraz dyskryminowanie;

    2. używanie wulgarnego, obraźliwego języka;

    3. stosowanie przemocy (zarówno fizycznej jak i emocjonalnej) lub nakłanianie do jej stosowania w jakimkolwiek zakresie i formie;

    4. zastraszanie i stosowanie gróźb;

    5. utrwalanie i rozpowszechnianie materiałów szkodliwych, niebezpiecznych lub niezgodnych z prawem np. zawierających treści pornograficzne lub przedstawiających przemoc;

    6. utrwalanie i rozpowszechnianie wizerunku lub danych osobowych innych osób bez ich zgody.

7. ZASADY I PROCEDURA PODEJMOWANIA INTERWENCJI W SYTUACJI PODEJRZENIA KRZYWDZENIA MAŁOLETNIEGO LUB POSIADANIA INFORMACJI O KRZYWDZENIU MAŁOLETNIEGO, PLAN POMOCY DLA MAŁOLETNIEGO

  1. Członkowie Personelu zachowują czujność i reagują na wszelkie przypadki, ryzyka i symptomy Krzywdzenia Małoletnich, w tym nieprawidłowe lub budzące wątpliwości sygnały, okoliczności i zdarzenia, które mogą świadczyć o tym, że Małoletni jest Krzywdzony.

  2. W przypadku zidentyfikowania czynników ryzyka Krzywdzenia Małoletniego Personel podejmuje rozmowę z Przedstawicielami Ustawowymi Małoletniego, przekazując im informację na temat dostępnej oferty wsparcia i motywując ich do szukania pomocy.

  3. W przypadku, gdy zgłoszono podejrzenie Krzywdzenia Małoletniego przez członka Personelu, Koordynator, dąży do niezwłocznego wyjaśnienia sprawy, podejmując wszelkie niezbędne działania. Podejmowane działania Koordynator dokumentuje. Członek Personelu zostaje wówczas natychmiast odsunięty od wszelkich form kontaktu z Małoletnimi do czasu wyjaśnienia sprawy.

  4. W przypadku zaobserwowania, że Przedstawiciel Ustawowy Małoletniego zaniedbuje jego potrzeby lub rodzina Małoletniego jest niewydolna wychowawczo, stosuje przemoc wobec Małoletniego bądź godzi się na jej stosowanie lub też podejmowane przez nią zachowania oraz decyzje w inny sposób wpływają krzywdząco na Małoletniego, Personel podejmuje działania adekwatne do danej sytuacji, w tym przykładowo:

    1. przeprowadza rozmowę z Przedstawicielem Ustawowym Małoletniego i informuje o możliwościach wsparcia, w szczególności o pomocy oferowanej przez ośrodki pomocy społecznej, fundacje itp.;

    2. informuje o możliwości wsparcia psychologicznego, w szczególności o telefonach zaufania, poradniach oraz specjalistach;

    3. w przypadku stosowania przemocy wobec Małoletniego po otrzymaniu informacji od Personelu – Koordynator albo inna odpowiednia jednostka w ICP, kontaktuje się z najbliższą jednostką Policji lub ośrodkiem pomocy społecznej, które pozostają uprawnione do wszczęcia procedury Niebieskiej Karty.

  5. W przypadku, gdy z rozmowy z Przedstawicielem Ustawowym wynika, że nie wyraża on chęci pomocy Małoletniemu, ignoruje zdarzenie, stan lub potrzeby Małoletniego, bądź też w inny sposób nie zapewnia wsparcia Małoletniemu, który doświadczył Krzywdzenia lub istnieją symptomy, że Małoletni doświadczania Krzywdzenia, albo dobro Małoletniego jest naruszane, ICP sporządza wniosek do właściwego sądu opiekuńczego na podstawie art. 572 k.p.c.

  6. W przypadku podejrzenia, że zdrowie lub życie Małoletniego są zagrożone każdy członek Personelu jest zobowiązany do niezwłocznego zawiadomienia odpowiednich służb oraz Przedstawiciela Ustawowego Małoletniego, o ile to nie Przedstawiciel Ustawowy dopuszcza się Krzywdzenia Małoletniego.

  7. W przypadku istnienia uzasadnionego podejrzenia popełnienia przestępstwa na szkodę Małoletniego, ICP zawiadamia odpowiednie służby, w tym sporządza zawiadomienie o możliwości popełnienia przestępstwa i przekazuje je właściwej miejscowo jednostce Policji lub Prokuratury.

  8. Z każdej przeprowadzonej interwencji w sytuacji podejrzenia Krzywdzenia Małoletniego lub posiadania informacji o Krzywdzeniu Małoletniego sporządza się notatkę. Notatka musi zawierać informację m.in. o przyczynach interwencji oraz podjętych działaniach.

8. ZASADY OCHRONY WIZERUNKU MAŁOLETNIEGO

  1. ICP uznając prawo Małoletniego do prywatności i ochrony jego dóbr osobistych, zapewnia ochronę wizerunku Małoletniego.

  2. Personel uznając prawo Małoletniego do prywatności i ochrony dóbr osobistych, zapewnia ochronę wizerunku Małoletniego.

  3. Personel nie utrwala i nie rozpowszechnia wizerunku Małoletniego.

  4. Upublicznienie wizerunku Małoletniego utrwalonego w jakiejkolwiek formie wymaga pisemnej zgody Przedstawiciela Ustawowego tego Małoletniego.

  5. Przed utrwaleniem wizerunku Małoletniego należy poinformować Przedstawiciela Ustawowego o tym, gdzie będzie umieszczony zarejestrowany wizerunek Małoletniego i w jakim kontekście będzie wykorzystywany.

  6. Jeżeli wizerunek Małoletniego stanowi jedynie szczegół całości, takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna impreza, zgoda Przedstawiciela Ustawowego na utrwalanie wizerunku Małoletniego nie jest wymagana.

  7. Wizerunek Małoletniego utrwalony za pomocą monitoringu wizyjnego służącego do rejestracji obrazu na potrzeby zapewnienia bezpieczeństwa osobom i mieniu znajdującym się na terenie Centrum Handlowego nie podlega upublicznieniu i nie wymaga zgody Przedstawiciela Ustawowego Małoletniego. Wykorzystanie utrwalonych w ten sposób materiałów ograniczone jest wyłącznie do tych celów.

9. ZASADY KORZYSTANIA Z URZĄDZEŃ ELEKTRONICZNYCH Z DOSTĘPEM DO SIECI INTERNET

  1. Infrastruktura sieciowa Centrum Handlowego umożliwia dostęp do Internetu poprzez sieć WiFi, w tym na terenie Sali Zabaw.

  2. ICP zapewnia Personelowi możliwość korzystania z Internetu.

  3. Personel nie zezwala Małoletnim na korzystanie w Sali Zabaw z przedmiotów oraz urządzeń, w tym urządzeń elektronicznych, niestanowiących wyposażenia Sali Zabaw.

  4. Ze względu na bezpieczeństwo Małoletnich i innych osób przebywających w Sali Zabaw, na teren Sali Zabaw nie wolno wnosić i korzystać z jakichkolwiek przedmiotów ani urządzeń niestanowiących wyposażenia Sali Zabaw.

  5. Korzystanie z multimediów, Internetu i programów użytkowych podczas zajęć w Sali Zabaw służy wyłącznie celom informacyjnym i edukacyjnym.

  6. Prezentowanie treści Małoletnim każdorazowo odbywa się w obecności członków Personelu.

  7. Treści prezentowane Małoletnim są dostosowane do ich wieku, potrzeb oraz możliwości rozwoju.

  8. ICP podejmuje działania zabezpieczające Małoletnich przed dostępem do treści, które mogą stanowić zagrożenie dla ich prawidłowego rozwoju, w szczególności instaluje i aktualizuje oprogramowanie zabezpieczające.

10. ZASADY UTRWALANIA, AKTUALIZACJI I OBWIESZCZANIA STANDARDÓW

  1. Standardy Ochrony Małoletnich są zamieszczone na stronie internetowej Centrum Handlowego pod adresem https://www.portlodz.pl/pl/sklepy/port-lodz-junior oraz dostępne w wersji papierowej w lokalu Sali Zabaw.

  2. Standardy Ochrony Małoletnich są także udostępniane Personelowi, Podmiotom Współpracującym, Małoletnim, ich Przedstawicielom Ustawowym w każdym momencie, na ich prośbę.

  3. Niniejsze Standardy podlegają okresowej weryfikacji i ocenie.

  4. Koordynator nie rzadziej niż co dwa (2) lata dokonuje przeglądu Standardów w celu ich dostosowania do aktualnych potrzeb i ryzyk dla Małoletnich oraz zgodności z obowiązującymi przepisami, a także dotychczas ujawnionymi zdarzeniami w oparciu o prowadzoną Ewidencję Zdarzeń. Wnioski z przeprowadzonej oceny należy udokumentować.

  5. Małoletni lub ich Przedstawiciele Ustawowi mogą przekazywać swoje uwagi do Standardów poprzez kontakt:

    1. Koordynatorowi, tj. panu Mariuszowi Bulzackiemu; mariusz.bulzacki1@ingka.com tel. 506 008 181;

    2. lub osobiście Personelowi.

  6. Koordynator weryfikuje znajomość Standardów wśród Personelu oraz wzmacnia wiedzę o nich poprzez organizowanie szkoleń.

  7. W Sali Zabaw wywiesza się informację o ogólnopolskich telefonach i podmiotach pomocy dla osób pokrzywdzonych przestępstwami oraz przemocą w rodzinie:

    1. Numer alarmowy: 112

    2. Ogólnopolski telefon dla osób pokrzywdzonych przestępstwem: +48 222 309 900

    3. Ogólnopolskie pogotowie dla ofiar przemocy w rodzinie „Niebieska linia”: 800 120 002

    4. Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży: 116 111

    5. Dziecięcy Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka: 800 12 12 12

    6. Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę – Centrum Pomocy Dzieciom w Warszawie, ul. Przybyszewskiego 20/24, 01-849 Warszawa

  8. W oparciu o Standardy, opracowano ich wersję skróconą, zawierającą informacje istotne dla Małoletnich. Skrócona wersja Standardów stanowi Załącznik nr 1 do Standardów.

11. ZAPISY KOŃCOWE

Standardy Ochrony Małoletnich wchodzą w życie z dniem ich ogłoszenia.

Załączniki:

  1. Wersja skrócona Standardów Ochrony Małoletnich

Załącznik nr 1 do Standardów Ochrony Małoletnich Ingka Centres

STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH W INGKA CENTRES POLSKA SP. Z O.O. PORT ŁÓDŹ JUNIOR

WERSJA SKRÓCONA

Hej!

  1. Jesteś dla nas ważny!

  2. Chcemy żebyś czuł się u nas dobrze i bezpiecznie. Naszą nadrzędną wartością jest Twoje dobro i budowanie przyjaznej przestrzeni, w której możesz spędzać czas na zabawie w naszej Sali Zabaw Port Łódź Junior.

  3. Szanujemy Twoje prawa.

  4. Twoje bezpieczeństwo to dla nas priorytet.

  5. W komunikacji z Tobą kierujemy się szacunkiem, cierpliwością i wyrozumiałością.

  6. Nikt nie może na Ciebie krzyczeć, wyśmiewać się z Ciebie, dotykać Cię bez Twojej zgody ani stosować wobec Ciebie przemocy.

  7. Dbamy o Twoją prywatność, dlatego nie robimy Ci zdjęć. Ciebie również prosimy o nierobienie zdjęć innym osobom w Sali Zabaw.

  8. Masz prawo wiedzieć co robimy, żeby Cię chronić. Pełną wersję Standardów Ochrony Małoletnich możesz znaleźć bezpośrednio na recepcji w Sali Zabaw lub na stronie internetowej Centrum Handlowego pod adresem https://www.portlodz.pl/pl/sklepy/port-lodz-junior.

  9. Jeśli doświadczysz sytuacji, w której poczujesz się niekomfortowo, będzie Ci przykro, ktoś Cię skrzywdzi, coś złego dzieje się w Twojej rodzinie, otoczeniu albo po prostu potrzebujesz z kimś porozmawiać, potrzebujesz pomocy, możesz nam to zgłosić (porozmawiaj z opiekunem w Sali Zabaw) lub zadzwonić pod te numery:

  • 116111 – Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży

  • 800121212 – Dziecięcy telefon zaufania prowadzony przez Rzecznika Praw Dziecka

  • 800 120 002 - Ogólnopolskie pogotowie dla ofiar przemocy w rodzinie “Niebieska Linia”

Osoby, które tam pracują, udzielą Ci wielu przydatnych wskazówek i pomogą rozwiązać Twoje problemy.

A jeśli będziesz obawiać się o swoje zdrowie lub życie, zadzwoń pod nr alarmowy: 112

Pamiętaj, że każde Twoje zgłoszenie zostanie potraktowane poważnie!